Acai Berry – názory, cena, kde koupit, původní, nebo je to stojí za to?

[Celkem: 0    Průměr: 0/5]

Acai bobule jsou brazilské „superfruit.“ Jsou domácí v amazonské oblasti, kde oni jsou hlavní potrava.

Nicméně, oni si v poslední době získal popularitu po celém světě a je chválen za to, že zvláště prospěšné pro zdraví a pohodu.

Tento tmavě fialový ovoce rozhodně balení hodně výživy, a to může mít i některé zdravotní výhody, včetně 5 popsané v tomto článku.

Co AreAcai Berry?

Acai bobule jsou 1 palec (2,5 cm), kulaté plody, které rostou na acai palmami v deštných pralesích Střední a Jižní Ameriky. Mají temně fialovou slupku a žlutou dužinu obklopující velké semeno.

Vzhledem k tomu, že obsahují jámy, jako jsou meruňky a olivami, že jsou technicky nejedná o bobule, ale spíše peckovice. Přesto, že jsou běžně označuje jako bobule.

V amazonském deštném pralese, Acai Berry často doprovází jídla.

Pokud chcete, aby byly poživatelné, jsou nasáklé ke změkčení tvrdé vnější slupky a poté rozmačkaný k vytvoření temně fialovou pasty.

Mají zemitou chuť, která je často popisován jako hybrid mezi ostružin a neslazené čokolády.

FreshAcai Berry mají krátkou životnost a nejsou k dispozici venku, kde jsou pěstovány. Jako export, které jsou prodávány jako mražené ovocné dřeně, suchého prášku nebo lisované šťávy.

Acai bobule jsou také někdy použity k aromatizaci potravinářských výrobků, včetně želé a zmrzliny, zatímco některé jiné než potraviny těleso krémy obsahují Acai olej.

1. Jsou Živiny-husté

Acai bobule mají jedinečnou nutriční profil pro ovoce, protože jsou poněkud s vysokým obsahem tuku a nízkým obsahem cukru.

100 g mražené ovocné dřeně má následující nutriční poruchy (1):

  • Kalorie: 70
  • Tuky: 5 gramů
  • nasycených tuků: 1,5 g
  • Sacharidy: 4 gramy
  • Cukr: 2 g
  • Vláknová 2 g
  • Vitamin A: 15% RDI
  • Vápník: 2% RDI
READ  Aid Be Harder o účinnosti cenu v lékárně

Podle venezuelské studie, Acai Berry také obsahovat některé další stopové prvky, včetně chrom, zinek, železo, měď, mangan, hořčík, draslík a fosfor (2).

Ale někteří z nejsilnějších zdravotních výhod Acai pochází z rostlinných látek.

Nejpozoruhodnější jedním z nich je antokyany, které giveAcai Berry svou hlubokou purpurovou barvu a působí jako antioxidanty v těle.

najdete také antokyanů v jiných modré, černé a fialové potravin, jako jsou černé fazole a borůvky.

2. Jsou naložené antioxidanty

Antioxidanty jsou důležité, protože neutralizovat škodlivé účinky volných radikálů v celém těle.

Pokud volné radikály nejsou neutralizovány antioxidanty, mohou poškodit buňky a vedou k řadě chorob, včetně diabetes, rakovina a onemocnění srdce (3).

Acai bobule mají neuvěřitelně vysoké množství antioxidantů, vytlačovat jiné antioxidanty bohaté ovoce, jako borůvky, brusinky (4).

Antioxidační obsah potravin se obvykle měří kyslíkový radikál Absorbance kapacita (ORAC) skóre.

V případě açaí, 100 g mražené buničiny má ORAC 15,405, zatímco stejné množství borůvek má skóre 4,669 (4).

Tento antioxidační aktivita pochází z řady rostlinných látek v Acai, včetně antokyanů (5, 6).

V roce 2008, výzkumníci se získá 12 hladovění dobrovolníci acai dřeň, Acai šťávy, jablečné nebo pití bez antioxidantů ve čtyřech různých dobách a poté testovány jejich krev antioxidantů (7).

Jak Acai buničiny a jablečnou zvýšil hladiny antioxidantů účastníků, což znamená, že antioxidační látky v Acai jsou dobře absorbovány ve střevě (7).

To také znamená, že Acai dužina je lepší zdroj antioxidantů než Acai šťávy.

3. Mohou zlepšit cholesterolu

Studie na zvířatech ukázaly, že acai by mohla pomoci zlepšit hladinu cholesterolu v krvi snížením celkového a LDL cholesterolu (8, 9, 10).

A je možné, že by to mohlo mít podobný účinek u lidí.

Studie 2011 měl 10 lidí s nadváhou jíst Acai smoothies dvakrát denně po dobu jednoho měsíce. Celkově lze říci, že mají nižší celkové a „špatné“ LDL cholesterolu na konci studie (11).

READ  Casanova - názory, cena, kde koupit, původní, nebo je to stojí za to?

Nicméně, tam bylo několik nevýhod této studii. Byla to malá, neměla kontrolní skupinu a obdržel finanční prostředky z primárního dodavatele Acai.

I když je zapotřebí další výzkum, je možné, že antokyany v acai by mohl být odpovědný za jejich pozitivní vliv na hladinu cholesterolu, protože studie souvisí tento závod sloučeniny ke zlepšení HDL a LDL cholesterolu (12).

Kromě toho, Acai obsahuje rostlinné steroly, které zabraňují cholesterol z absorbovány v těle (10).

4. Mohou mít Možné protirakovinového účinku

I když nikdo jídlo je kouzelná štít proti rakovině, některé potraviny je známo, že zastavení rakovinné buňky z tváření a šíření.

Obě zkumavky a studie na zvířatech ukázaly, tento druh protirakovinového účinku u Acai (13, 14, 15, 16, 17).

U myší, Acai buničina snížil výskyt rakoviny tlustého střeva a močového měchýře (14, 15).

však druhá studie na myších zjištěno, že nemá žádný vliv na rakovinu žaludku (18).

Vědci k závěru, že acai může mít roli v léčbě rakoviny v budoucnosti, je zapotřebí ještě další výzkum, včetně lidí.

5. Mohly by zvýšit funkce mozku

Mnoho rostlinných látek v Acai by také mohla ochránit mozek před poškozením, jak jste věku (19).

Několik studií ukázalo, tento druh ochranného účinku u laboratorních potkanů ​​(19, 20, 21, 22).

antioxidantů v Acai působit proti škodlivým účinkům zánětu a oxidace v mozkových buňkách, což může nepříznivě ovlivnit paměť a učení (21).

V jedné studii, acai dokonce pomohlo zlepšení paměti u stárnoucích potkanů ​​(22).

Jedním ze způsobů, ve kterých mozek zůstane zdravý je vyčištění buňky, které jsou toxické nebo již pracuje, což je proces známý jako autofagie. To je způsob, jak pro nové nervy k vytvoření, zlepšení komunikace mezi mozkových buněk.

Jak jste věku, tento proces funguje méně efektivně. Nicméně, v laboratorních testech, Acai extrakt pomohla stimulovat tento „úklid“ odezvu u mozkových buněk (23).

možná úskalí toAcai Berry

Vzhledem k tomu, že Acai je zdravý, antioxidant bohatá na ovoce, tam není celá řada nevýhod, aby jí to.

READ  Eretron Aktiv - názory, cena, kde koupit, původní, nebo je to stojí za to?

však jedno slovo z opatrnosti je nepřeceňujte své přidružené zdravotní tvrzení.

Zatímco počáteční výzkum je slibný, studie o jeho účincích na lidské zdraví byly malé a vzácné.

Z tohoto důvodu je důležité, aby se na zdravotní tvrzení s zrnko soli.

Také mějte na paměti, že pokud jste si ho koupím jako předem zpracované buničiny, zkontrolujte štítek složky a ujistěte se, že nemá přidané látky.

Některé dření mají velmi vysoké množství přidaného cukru.

Jak jíst Acai

Vzhledem k tomu, freshAcai Berry mají krátkou životnost, jsou to převážně vyváženy a široce dostupné ve třech hlavních formách -. Pyré, prášky a džusy

šťáva je naloženo s antioxidanty, ale je to také nejvyšší v cukru a postrádající vlákno. I když, pokud zfiltruje, šťáva může obsahovat méně antioxidanty (7).

Prášek dodává nejkoncentrovanější množství živin, která vám vlákniny a tuku, stejně jako rostlinné látky.

Jak již bylo řečeno, pyré je pravděpodobně nejlepší způsob, jak vychutnat chuť ofAcai Berry.

K provedení Acai mísu, směs neslazené zmrazené kaše s vodou nebo mlékem převádět ji do základu smoothie-jako pro zálivky.

Polevy mohou zahrnovat nakrájené ovoce nebo plody, zapékaných kokosové vločky, ořechová másla, kakaové drti nebo Chia semena.

Můžete také misku s použitím acai prášku. Míchat to do vašeho oblíbeného smoothie recept, pak nahoru s vašimi oblíbenými doplňky.

The Bottom Line

Díky své vysoké obsahem antioxidantů, Acai Berry mají mnoho potenciálních zdravotních výhod.

Jsou nabitý výkonnými rostlinných látek, které působí jako antioxidanty a mohou mít přínos pro váš mozek, srdce a celkové zdraví.

Také dodávat zdravé tuky a vlákniny, což je obecně zdravé výživy.

Užijte acai jako koktejl nebo míse, ale dávejte si pozor na přidané cukry, které se často nacházejí v šťáv a mražených dření.

Anežka Marešová
About Anežka Marešová 87 Článků
Vypadá to, že to může být klamání, když přijde Anežka Marešová, ale možná nejdůležitější je to, že je to zdvořilý a zábavný milující. Samozřejmě, že je také flexibilní, sdílený a metodický, ale je mnohem méně prominentní, zvláště ve srovnání s impulsy, dobře. Jejich zdvořilost, nicméně, je to, co je velmi miloval. Přátelé se často spoléhají na svou objektivitu vždy, když potřebují pomoc nebo pomoc. Nikdo samozřejmě není dokonalý a Katie má zkažené nálady a dny. Její náročná povaha a vztek představují spoustu problémů a negativně ovlivňují vše kolem. Naštěstí její zábava milující příroda pomáhá ujistit se, že v těchto dnech je jen málo a daleko.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*